La
confecció de l’ordre del dia del ple municipal és responsabilitat de l’alcalde (només faltaria!) quan resulta que en començar el ple s’hi ha d’afegir un punt
i s’ha de modificar l’enunciat d’un altre i que tots dos son temes que
generaran força debat … es que no s’ha treballat prou bé!
Es va
afegir com a punt d’urgència ,no inclòs en l’ordre del dia,el conveni entre l'Ajuntament de Montblanc i
l'Organisme Autònom de Desenvolupament de la Conca de Barberà per tal de
col·laborar en la gestió del viver comarcal de cavistes de Montblanc. Aquest
viver de productors novells de cava s’ha d’ubicar als locals de la cooperativa
que va adquirir l’Ajuntament fa uns mesos. Els regidors de l’Entesa junt amb
altres nou hi van votar favorablement , però tots plegats van manifestar els
dubtes, les inquietuds, les alertes a que aquest projecte positiu en sí mateix
representi, a la llarga, despeses addicionals per l’ajuntament. L’experiència
en l’adquisició dels locals de la cooperativa justifiquen, en bona part,
aquests dubtes. En aquest cas creiem que l’alcalde i l’equip de govern no ha
complert ni ha fet complir els acords presos , ni s’ha dissolt la cooperativa ,
ni s’ha tractat per igual a tots els afectats! Tampoc tenim informació clara de
com s’ha gestionat tot plegat , què ha passat amb la maquinària, quis plans de
futur hi ha….etc.
Es va modificar el quart punt de l’ordre del dia ja que finalment es va aprovar
l’inici de l’expedient per l’elecció de l’himne
a Montblanc . Aquest acord comporta l’aprovació de les bases del concurs per
escollir l’himne local de Montblanc. Fins el dia 28 de febrer els autors o
autores interessats en participar en aquest concurs podran presentar la seva
obra. D’entre les propostes presentades el jurat format pels membres de la
Comissió informativa d’acció municipal de l’Ajuntament i assessorats , si ho
consideren necessari, per tècnics i professionals qualificats l’ himne que serà aprovat definitivament pel
ple. Tots els grups municipals van estar
d’acord en aquesta convocatòria que es va aprovar per unanimitat. Aquesta
formula del concurs i no de l’adjudicació directa millora la transparència i
l’esperit democràtic i participatiu que creiem que ha de tenir una tria
d’aquest tipus.
Novament hi va
haver unanimitat a l’hora d’aprovar la Moció de rebuig de l'avantprojecte de Llei orgànica
de millora de la qualitat de l'educació. Tots els grups van lloar la bona feina
del sistema d’immersió lingüística desenvolupat a les escoles catalanes en els
darrers trenta anys. Un sistema que ha facilitat la comunicació i la bona
entesa entre les persones que,sigui quin sigui el seu origen, viuen a
Catalunya. El fet de no separar els nens i les nenes en funció de la seva
llengua d’aprenentatge ha ajudat molt a millorar la cohesió social del nostre
país. Canviar això seria un pas enrere que cap dels grups representats a
l’ajuntament vol acceptar.
No hi va
haver el mateix acord amb la modificació de pressupost presentada per la regidora
d’hisenda. Tal i com ja vam comentar en el moment de l’aprovació dels
pressupostos moltes partides es van
retallar per fer quadrar el pressupost i ara s’han hagut de complementar
per fer front a la despesa real. Sembla que hi ha hagut un excedent de dotació
en les previsions d’algunes partides especialment de personal i això ha permès
compensar les partides deficitàries com les d’ electricitat i combustibles. Els
regidors de l’entesa es van abstenir ja que si es clar que s’ha de fer front a
les despeses també cal pensar que no havien donat suport al pressupost entre
d’altres coses per considerar-lo poc realista.
També es
van abstenir en el punt setè referent a l’aprovació d’una la declaració de
no disponibilitat del crèdit pressupostari procedent de la paga extraordinària
de Nadal del personal de l'ajuntament de Montblanc. Es a dir de d’imposició del
govern central de no pagar la paga extraordinària de Nadal als treballadors
públics. Podríem dir que els regidors de l’Entesa es van abstenir “per imperatiu legal” ja que
la llei obliga a fer-ho i es va instar a l’alcalde a trobar formules
imaginatives que d’alguna manera compensessin aquesta mancança.
Finalment
es van plantejar preguntes al sr alcalde per part d’alguns regidors i en el
torn de participació del públic tres veïns d’algunes pedanies de Montblanc van
demanar explicacions als regidors de l’Entesa , fent-los responsables de la
situació creada en el cas del transport i el menjador escolar de les pedanies.
El
regidor Matias Vives, representant de l’Entesa al Consell comarcal va explicar
que aquest és un servei pagat per la Generalitat i gestionat pel Consell Comarcal però que no
cobreix a les pedanies segons la norma vigent . Per aquest motiu el Consell Comarcal
(que te un govern d’unitat)ofereix el servei de transport a les famílies que ho
necessitin a un preu fix i gual que es fa amb els estudiants de Batxillerat o
Cicles Formatius de la comarca. Referent a les beques de menjador el C.
Comarcal va aprovar una ampliació dels criteris però sempre per motius
econòmics o socials , mai de distància. Així doncs les famílies de qualsevol
nucli de Montblanc fins a un determinat nivell d’ingressos podran optar a una
beca de menjador. Independentment de quin sigui el seu lloc de residència i per
tant la distància a l’escola.
Ja fa un
temps, en una reunió amb la resta de grups municipals convocada pel sr.
Alcalde, l’Entesa va defensar que l’Ajuntament de Montblanc ajudés a pagar el
cost del transport dels nens i nenes de les pedanies a l’escola , especialment
en aquells casos que per motius econòmics la família tingués dificultats
per assumir-ho . Segurament l’equip de govern ho
deu estar estudiant .
En
qualsevol cas ,no cal dir , que els regidors de l’Entesa resten a la disposició
de qualsevol montblanquí o montblanquina (visquin on visquin) per tal d’aclarir
dubtes o acompanyar-los en aquelles gestions que els calgui .